מעקב משלוחים מחו"ל

יותר ויותר צרכנים ומכל רחבי העולם, עורכים את הקניות שלהם באמצעות אתרי רשת. רגע לפני שאתם משלמים באמצעות כרטיס אשראי או פייפאל, ישנם דברים נוספים שאתם צריכים להכיר.

אחד מהם הוא מעקב משלוחים. עם התפתחות האינטרנט והרצון שלנו לדעת תמיד הכל, גם עניין המעקב עלה ברמה וכיום אתם יכולים לעקוב אחרי משלוח שהזמנתם באופן מדויק ולדעת בדיוק מה המצב שלו בכל רגע.

אילו חברות עושים משולחים לארץ?

Ems – אחר חבילות EMS ניתן לעקוב באמצעות דואר ישראל. דואר ישראל עושה שימוש בברקודים על מנת לזהות את המוצרים שנשלחו באמצעות שיטת משלוח EMS. את מספרו של הברקוד ניתן למצוא בתעודת המשלוח. בנוסף, אחר המשלוחים ניתן לעקוב בשתי שפות – אנגלית ועברית.

UPS – בין אם אתם שולחים חבילה לחו"ל או אמורים לקבל חבילה לארץ, חברת UPS תאפשר לכם לעקוב אחר המשלוח מן הרגע שהוא יוצא לדרכו ועד הגיעו ליעד. בצורה זו הלקוחות יכולים לישון בראש שקט ולהיות סמוכים ובטוחים כי המשלוח יגיע בבטחה ובשלום כאשר כל העת המידע מעודכן.

ניתן לעקוב אחר המשלוח בכמה דרכים: באמצעות הדואר האלקטרוני, כאשר ישנה אפשרות לעקוב לא רק אחר מוצר אחד אלא עד קרוב למאה משלוחים. אפשר לשלוח את כל מספרי המעקב באמצעות אימייל, ולאחר מכן החברה תשיב למייל כאשר היא מפרטת באשר למעקב המשלוח. בנוסף, ניתן לעקוב אחר החבילה באמצעות מספר סימוכין. כאן מדובר במספר הלקוח וישנה אפשרות לעקוב אחר המשלוח ללא מספר מעקב. בנוסף, אפשר להיכנס לאתר שלUPS  ולעקוב אחר סטטוס המשלוחים.

DHL – חברת השילוח DHL מציעה ללקוחותיה לעקוב אחר משלוחים, ולא רק, בשל תודעת השירות הגבוהה ניתן לגלוש באתר ולהפנות שאלות בנושא זה. לחברה מספר אמצעים בכדי לסייע ללקוח, אולם על מנת לגלוש באתר יש להירשם למערכת, בכדי שהמידע יהיה מאובטח על הצד הטוב ביותר. באמצעות הכניסה לאתר החברה, אפשר לעקוב אחר משלוח אווירי, משלוח ימי, ומעקב אחר חבילות הנשלחות בדרך שונה.

אלה הן רק חלק מהחברות המבצעות משלוחים לארץ ולחו"ל, וישנן עוד כמה. על מנת לעקוב אחר המשלוח, יש לגלוש באתרים הללו, להזין את נתוניו, ואז גם לקבל תוצאות.

באמצעות מעקב באתר דואר ישראל ניתן לקבל אינפורמציה אודות חבילות הנמצאות כבר בארץ. כאשר מדובר במוצרים אשר נקנו מאתרים שאינם ישראלים, יש לגלוש באתר הדואר של אותה המדינה, למשל סין או ארה"ב. יש לציין כי דואר ישראל איננו רואה עצמו כאחראי על כל חבילה שהתעכבה גם כאשר היא כבר הגיעה לארץ, לפי טענתם עניינים אלה אינם נתונים לשליטתם.

מה עוד חשוב לדעת?

בכל עת בה אתם רוכשים מוצר מחו"ל, חשוב ביותר לדרוש מספר מעקב, רק בדרך זו ניתן לעקוב אחריו. אפשר לעקוב אחר החבילה באתרי רשות הדואר של המדינה ממנה נרכש המוצר, עוד טרם יצא מגבולותיה. למשל, והיה ומדובר במשלוח הנשלח על ידי חברת USPS, ניתן לעקוב אחריו באמצעות האתר האמריקאי של החברה. כאשר החבילה נשלחה על ידי חברת שילוח, יש להיכנס לאתר שלה כאשר נמצא בידיכם מספר המטען או לחילופין מספר המעקב.

לסיכום

קיימים כה הרבה אתרי מסחר אלקטרוני מכל רחבי העולם, המציעים לקהל הישראלי רכישת מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים ביותר. אולם, ישנם לא מעט אנשים החוששים שהמשלוח בסופו של דבר לא יגיע ליעד, ומקרים מעין אלה אינם מחזה נדיר. ההמלצה החמה היא להזמין משלוחים מחברות אמינות וידועות שם, חלקן מביאות את המשלוח לבית הלקוח, או לרכוש מוצרים להם מספר מעקב. כאשר אין כזה, לא תוכלו לדעת היכן בדיוק הוא נמצא.

נגישות
דילוג לתוכן