קידום אתרים לעסקים: כלי שיווקי יעיל במיוחד לחנויות מקוונות

מנהלים חנות מקוונת דרכה את מוכרים שירותים או מוצרים שונים לקהל הרחב? ובכן, זה לא ממש משנה אם התחלתם בעקבות משבר הקורונה, אם אתם עושים את זה במקביל לחנות פיזית או אם אתם נמצאים עכשיו לקראת הקמת עסק שכזה – קידום אתרים לעסקים זה משהו שאסור לכם להתפשר עליו. כאשר זירת המכירה שלנו היא אתר האינטרנט אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לוודא שאנשים רואים אותו, מכירים אליו, מגיעים אליו בקלות וגם מרגישים בנוח להשאיר בו את הכסף שלהם. אז מהו בעצם קידום אתרים לעסקים, מהו תפוח האדמה הלוהט בתחום בשנים האחרונות ולמה אסור לוותר על זה? הנה כל מה שחשוב לדעת.

קידום אורגני – המלך של קידום האתרים בגוגל בעידן הנוכחי

אם אתם מחפשים כלי מועיל שיעזור לכם להתחיל לבסס את החנות הווירטואלית שלכם כחנות חזקה, אין ספק שאתם צריכים להכיר את המושג הזה שנקרא קידום אורגני. כלומר, קמפיינים ממומנים (PPC) ובפרט קידום ממומן של האתר דרך גוגל בהחלט עשויים להביא טראפיק נקודתי, אך בטווח הרחוק הדבר החשוב ביותר הוא להשקיע בקידום האורגני של האתר או במילים פשוטות יותר – איך לגרום לו להופיע במקום טוב יותר בתוצאות החיפוש? כלומר, אם יש לנו עסק למכירת תוצרת חקלאית בחיפה, ואנשים מחפשים בגוגל ביטויים כמו ״פירות וירקות בחיפה״, ״חנות ירקות בחיפה״ וכו׳ – איך נוכל לוודא שהתוצאה שלנו תככב באחד המקומות הראשונים, אולי אפילו בראשון.

 

 

אז איך זה בדיוק עובד?

ובכן – האינטרס של גוגל היא שכמה שיותר אנשים יצרכו שירותים דרכה וייכנסו למנוע החיפוש כשהם מחפשים דברים כאלו ואחרים. כדי שזה יקרה היא רוצה שבכל חיפוש שכל אחד מאיתנו עושה, יקפצו קודם כל התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר, כלומר שהגולש ימצא את התשובה לשאלה שלו. ואיך היא עושה את זה? על ידי מתן דירוג לאתרים.

אתרים שהם יותר נוחים ונגישים, כאלו שנותנים מידע רלוונטי ועדכני שממשיך ומתעדכן בנושא בו הם עוסקים, כאלו שמציעים חווית גלישה טובה ובטוחה וכאלו שיודעים לנצל את שלל הכלים שגוגל מעמידה לרשותה – אלו הם האתרים שיופיעו בסופו של דבר בתוצאות הראשונות.

מכאן אפשר להבין כי עבודת הקידום האורגני היא עבודה מקיפה וקבועה שצריך להשקיע בה לכל אורך חייו של העסק וכוללת בין היתר:

  • כתיבה והזנה על בסיס קבוע של מאמרים לבלוג של האתר בנושאים רלוונטיים הכתובים על פי כללים מסוימים ומכילים את הביטויים הרלוונטיים לגולשים לאחר מחקר מילות מפתח מקיף.
  • הטמעת קישורים פנימיים לניווט קל באתר והטעמת קישורים חיצוניים לאתרים גדולים וכן הטעמה של קישור לאתר באתרים כאלו.
  • עבודה טכנית מקיפה של אופטימזציה, שיפור חווית המשתמש, הטעמת פיקסלים ופלאגינים, שיפור זמני הטעינה וכן הלאה.

לצורך השוואה ניתן לומר שקידום אורגני (SEO) הוא ריצת מרתון לעומת קידום ממומן (PPC) שהוא ריצת 100 מטר. קידום ממומן עשוי לעזור בקמפיינים נקודתיים, אך בטווח הרחוק, עסק המנהל חנות וירטואלית ובמיוחד עסק שזהו מקור ההכנסה העיקרי או הבלעדי שלו, חייב להשקיע בקידום אורגני לא פחות ממעולה כדי לוודא שגולשים וקונים פוטנציאליים באמת מגיעים לאתר.

אנו ממליצים בחום לפנות אל סוכניות קידום האתרים המובילות – כאלו המתעסקות בחנויות וירטואליות בפרט ומבינות קידום אורגני באמת. עם הזמן ואם עשיתם בחירה טובה תראו איך התהליך הזה משפיעה לטובה על היקף העבודה שלכם ובשורה התחתונה – שירות מצוין שמומלץ לא לוותר עליו בימינו.

נגישות
דילוג לתוכן